Alla inlägg under september 2012

Av Elias Rydén - 29 september 2012 23:10

I dag mötte vi Vissefjärda borta, dom ligger totalsist i tabellen och kunde spela helt utan press.

Dom första 20 minutrarna så totaldominerade vi matchen och fick 1-0 genom en nick från forwarden David Björck, därefter får Vissefjärda ett enkelt mål till 1-1 och det bra, lugna och kontrolerade spelet försvann.

Andra börjar som den första slutar, mycket bollinnehav men dåligt  okoncentrerat spel.

Vi får iaf in 2-1 genom Niklas och där efter går tiden fruktansvärt sakta innan domaren äntligen blåser av matchen.


Över hela matchen sett, bortsett dom första 20 minuterna så är spelet nervöst och tafatt, varför detta?

Vi har inget och vara nervösa över, vi är i ett sådant guldläge alla idrottsmän drömmer om att få vara i, i förarsätet, och med allt att vinna!

Om vi nu inte skulle vinna så händer det inget för det, det är precis som med golfen, vi säger att du slår ett dåligt slag och missar, vad händer? 

Jo, du missar, inget annat, du dör inte av det...

Se och lär av en av Sveriges bästa idrottspsykologer drygt 2:30 in på filmen... http://www.youtube.com/watch?v=ZSxSXdF68XQ !


Jag rapporterade om matchen idag från både twitter och facebook hemmifrån pga att jag fick vabba, vill därför tacka Björn Svensson för direkt infot från matchen som själv var på plats och gjorde detta möjligt.

Tack Björn<3


Förra tisdagen skulle ju jag dykt upp på träningen tillsammans med ett nyförvärv, tyvärr svek vi båda.

Snart är det dax för ny vecka, då tar jag nya tag och SKA bara komma ner, och förhoppningsvis blir det även den sista matchveckan för säsongen och med ett lyckligt slut.


Hur det än går...  



VI ÄLSKAR ER ÄNDÅ!



/Scarpino



Av Elias Rydén - 29 september 2012 12:30

Fast inte denna match ännu spelats så är redan matchens lirare utsedd, detta för att nu har vi två stycken måste matcher, ja, MÅSTE matcher!

Allt annat än 6 poäng är oacceptabelt, detta kräver inte jag för att vi leder serien och ska möta två bottenlag utan för att vi ÄR ett mycket bättre lag.

Det går inte heller att bara gå ut och vinna för man vet att man har ett bättre lag, det fick vi ju alla se förra helgen...

Div 6 och 5 kan man mer eller mindre vinna på ren vilja, kondition och grisande, just därför är det så svårt med sådana här matcher.

Eftersom det gäller att ALLA gör sitt jobb idag över hela planen, något vi absolut inte gjorde mot Göteryd, så utser jag nu redan på förhand HELA laget som matchens lirare för det är i sådana här matcher man måste spela som ett lag.

Inför förra matchen la coach Jürgen mycket vikt på att ta alla löpningarna och att inga var onödiga, det lyste tyvärr med sin frånvaro.

Idag ska ta mig faan ALLA göra sitt jobb över hela planen, idag SKA vi bara vinna och idag kommer vi att vinna!

Den mentala inställningen kommer även att vara super viktig men jag är säker på att grabbarna kan vända den besvikelse efter förra matchen till något bra till denna, det gäller lite att försöka gilla läget!

 

Här har vi matchens lirare, kom igen nu killar, vi älskar er och hela Ryd tror på er=)


/Scarpino



Av Elias Rydén - 23 september 2012 12:59

Efter matchen samlades en hel del fans från bussresan på Oasen i centrala Ryd.

Enligt säkra källor hade Rafat mutat busschauffören att stanna utanför och locka in folk på hans restaurang, det lyckades!


Efter en stund kommer en mycket fotbolls kunnig herre fram till mig och coach, detta var ingen mindre än självaste Tomas Freij.

Han hade massor av tips och konstruktiv kritik om laget och lagets spel.

Eftersom både jag och Jürgen vill lära oss mer och höra andras syn på spelet satt vi vaksamma och lyssnade och tog till oss.

Efter ett tag kom jag på den utmärkta idén att han skulle kunna få medla allt ut till både spelare och andra fans så jag vek upp en ny tom sida och räckte över mitt journalistblock med min journalistpenna till honom och lovade att lägga ut allt på bloggen.

Efter ca 20 minuter blev resultatet det här...


 


Eftersom jag inte är så gammal och kunnig förstår jag ärligt talat ingenting.

Men eftersom jag och Tomas tog i hand och lovade varandra att både han och jag kommer att vara ombytta och klara till kl 18:00 på tisdag och vara med seniorerna på träningen så kommer jag att ta med blocket och låta han förklara detta för mig och ev andra som inte förstår!


Hoppas verkligen det kommer mycket folk på träningarna nästa vecka, för det är nu det gäller och det är nu ni ska visa hur mycket allvar ni menar med detta!


/Scarpino


Av Elias Rydén - 23 september 2012 12:20

Det var EN spelare som gjorde sitt jobb igår, det unika med denna spelaren är att han ALLTID gör det!

Han borde få mer beröm och uppmärksamhet än vad han får, men nu är det som det är och vissa gillar att jobba lite i det tysta och kräver inte speciellt mycket uppmärksamhet vilket brukar tyda på ett starkt och stabilt psyke!


Och denna unga man är ingen mindre än backklippan Viktor Johansson!

 

 

 

Stort grattis din frusna ungkarl önskar Greven och Augustssons Möbler och skänkte dig därför ett finfint täcke;)

 

/Scarpino

Av Elias Rydén - 22 september 2012 22:50

Sitter i bilen påväg hem från borta matchen i Hallaryd MOT Göteryd som slutade 2-2..


Ett kryss som för mig känns som en förlust, hur känner du?

-Jo så känner jag med, vi var helt inne på 3 poäng.

Vi visste om att det inte skulle spelas bra fotboll vilket blev avgörande..


Vad var avgörande för denna match anser du?

- Ett par brända frilägen, det kändes stabilt i början på andra när vi hade 2-1 men sen kom några skador som gjorde att vi fick ändra om possitioner i laget och det gjorde i sin tur att tryggheten i våran spel försvann och att vårat spel blev sämre.


Vad är första tanken såhär efter matchen?

-Att det är tungt och känns som en förlust(:!


Liatorp möter Hallaryd borta nästa omgång, ska vi göra en "Torsten" och erbjuda Hallaryd lite morötter tycker du?

-Hahaha, jag tror dom vill vinna utan=)


Hur laddar vi om på rätt sätt till nästa match?

-Bla åker vi tillsammans med buss till matchen på lördag, sen tar vi det lugnt med dom halvskadade och går igenom matchen och tar lärdom av allt som vi kan ha med till nästa match.

Jag skiter i "förlusten" idag, nu ska vi bara vinna dom två sista matcherna och vi ska bara upp i Div 4, det anser alla killarna i laget med!

Denna match är redan glömd...



 


Denna stiliga pjäj som verkligen brinner såhär för både klubben och grabbarna i laget önskar jag att alla klubbar hade, ber till gud (JImmie Svensson) att han stannar nästa säsong med, KEEP THE COACH 2013!!!


Återkommer kanske med min syn på matchen, annars skriver jag om något annat skit...


/Scarpino


Av Elias Rydén - 22 september 2012 10:30


Detta är en fras jag mer eller mindre får säga till min omgivning dagligen, jag menar nu inte att jag alltid har rätt eller att jag vet allt, för jag vet faktiskt ingenting som jag inte vet...

Morgondagens match är alltså flyttat till Hallaryds B-plan på grund av att den andra planen är "vattensjuk", detta hade aldrig hänt med öl, för ingen har väl hört talas om en ölsjuk plan? NEJ!

Man lär sig av sina misstag, konsten är bara att lära sig av andras.


Har nu varit nere på Trojavallen men där var det tomt? trode det skulle vara träning där nu vid 11:00, på min tid var man där iaf ca 45 min innan träning, men det är väl nya tider nu.


Vädret är i dag horribelt, men enligt mina källor bla Tone Bekkestad(gammalt ligg) så ska regnet lugna ner sig och förhoppningsvis vara helt borta i Hallaryd till matchstart!

Bra att veta för alla resenärer...


Får jag mer info och tid kommer det ett inlägg till innan match.


 



/Scarpino


Av Elias Rydén - 20 september 2012 21:58

Jag har nu lagt upp så ni alla kan rösta på den spelare som varit viktigast och bäst för Ryds SKs A-lag säsongen 2012!

Om det blir något pris eller enbart äran vet jag ingenting om i skrivande stund, men det skulle inte förvåna mig om det ploppade fram något;)


Just nu är det endast 3 omgångar kvar och vi har allt i våra egna händer!

Matcherna som återstår är två bortamatcher mot Göteryds BK samt Vissefjärda GIF och seriens och förhoppningsvis säsongens sista, hemma mot Virestad IF!


Just nu leder vi serien med 4 poäng, och om vi tar två vinster dom sista tre matcherna så har Ryds SK ett lag i Div 4 nästa säsong vilket vore helt fantastiskt!


Om vi nu tar 6 poäng på dom två sista borta matcherna och tar hem seriesegern redan då, så KRÄVER jag att få vara coach den sista hemma matchen!


Om DU, företagare eller privat person antingen vill vara med att sponsra eller har tips och idéer till bloggen eller som har med laget att göra så är ni välkomna att höra av er till mig.


Mail: riccorweil@hotmail.com

Mob: 0738451582


Nu orkar jag inte skriva mer för jag har ont i ryggen!


/Scarpino

 

Av Elias Rydén - 19 september 2012 23:17

Nu är det dags att presentera en intervju med lördagens matchens-lirare sponsor Andrew "Greven" Augustsson!

Han behöver väl inte någon närmre presentation och mina idéer om rubrik var många men nu fick det bli den det blev...


Tjena Greven hur är det?

-Jo tack, bra, jag har ju nyligen(två dagar sen) fyllat 40 och nått gubbåldern vad jag har förstått!


Då får jag gratulera!

-Tack!


Har du sett några matcher denna säsongen?

-Ja 3 hemmamatcher, den ena var 2-0 matchen mot Liatorp, dom andra kommer jag ej ihåg.(gubbåldern?)


Va tycker du om spelet i dagens A-lag?

-Ja den är ju knappast så bra som på våran tid, ja, du var ju själv med!(är jag så jävla gammal!!!???)


Jo det var jag ju.

-Nä men skämt åt sido, det är jättekul att det går så bra och det ser mycket bra ut.

Om vi nu tar steget upp till 4an så hoppas jag verkligen att klubben satsar, det var jätte lång tid sen RSK hade sådana här framgångar!


Är du själv beredd att hjälpa till att satsa då som företagare?

-Nej, men som spelare!


Haha, ok!

-Nej men självklart är jag det, men då gäller det ju att alla drar sitt strå till stacken och att fler företag ställer upp.("Rom byggdes inte av endast en företagare" som Ubbe hade sagt)


Vilken spelare utmärker sig mest och är viktigast i dagens A-lag tycker du?

-Det är ju Peter, han tillför ett sådant lungt och stabilitet i laget!


Vilket är ditt roligaste fotbollsminne?

-Det måste nog vara seriefinalen mot Vislanda när jag spelade i pojklaget, vi var 10-11 år och vann matchen med 5-4!


Vilken är den bästa spelaren du spelat med?

-Den måste jag nog passa på, kommer inte på någon komplett sådär, men Bo Wallet som stod i mål när jag var pojklags spelare är nog den bästa i klubben, jag stod alltid bakom honom under matcherna och studerade honom och försökte lära mig en massa av det.


Vilken är den snyggaste spelaren du spelat med?

-Fredrik Loeb, för han hade snus i hela jävla käften och spelade mittback!


Bästa spelare du mött?

-Ludwig Ernstsson, han var tom bättre än Stefan Paldan och Andreas Bild!


Du som föredetta proffesionell fotbollsmålvakt, har du några tips till sollet till lördag och dom andra 2 sista matcherna? Kanske att inga av sina medspelare ska fitta på egen planhalva eller något sådant?

-Nej så säger man nog inte nu.

Att han ska styra backlinjen rätt.


Har du någon sista hälsning till laget innan matchen på lördag?

-Ja! På med blåstället och titta INTE i tabellen!

Det går inte att ta ut någon seger här i förskott och gå runt och tänka på att dricka grogg på sjölunden!

PÅ MED BLÅSTÄLLET!!!


Tusen tack för denna intervjun!



 


Han hade även en sista hälsning som han ville att jag skulle ta med!


You´ll never walk alone, heja Liverpool!

/Greven



Denna intervjun tog över en timme, det var nog den roligaste jag har haft!

Vilka minnen och historier man fick höra.

Vill DU höra dom?

Åk ner till AB BR. AUGUSTSSONS MÖBLER på Strandvägen 6 och handla och lyssna redan idag;)


AB BR. AUGUSTSSONS MÖBLER

Strandvägen 6


0459-80023



/Scarpino







Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vem är säsongens mest värdefullaste och kompletta spelare spelare?
 Peter "sollet" Lindström
 Niklas Karlsson
 Linus Svensson
 Viktor Johansson
 Elias Svensson
 Torbjörn "Tobbe-talanglös" Strand
 Markus Eriksson
 Aaron Skugge
 Toni Ringberg
 Fredrik Johansson
 David Björck
 Felix Karlsson
 Zacharias Andersson
 Kushtrim Berbatovic
 David Svensson
 Lukas Svensson
 Arber Bahtijari
 Hotep Gunnarsson

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards