Alla inlägg under maj 2012

Av Elias Rydén - 16 maj 2012 17:24

Det är inte bara Linus som är snabb utan även tiden, tänkt att den lille(som lika väl kunde varit min son) redan fyller 27 år!!!!

Tänk på hur gammal jag är då!?

Hoppas han även får göra 27 mål idag, isf bjuder bloggen på storfest i trädgården!

Hörde även ryktas om att ännu mindre, lilla Zacharias fyllde 18 igår!

Stort grattis till er båda önskar bloggen.


Och kom igen nu och rösta, minst 4 röster återstår innan jag går ut med rätt tid och kan utse en vinnare!


Nu måste jag tända grillen!


Ses på vallen!



/Scarpino

Av Elias Rydén - 16 maj 2012 16:46

Nu är det snart dax igen, om drygt 2 timmar blåser domaren igång matchen som jag hoppas blir vändningen på denna enorma förlustsvit!

Idag kommer vi även få se minst en repressentant från matchenslirare sponsorns företag, det är nämligen första gången.

Och vilket pris det är, till den som vinner: Om den inte faller dig i smaken, snälla, skänk den till bloggen!


Nu har äntligen min sons RSK-skor kommit, nu har vi båda svart/gula fötter..

 


Har väntat i några dagar på svar från Liatorps tränare, antingen har något blett fel eller så har han inte haft tid att svara så nu vet ni varför det inte blev något inför match intervju...


Nu ska jag köra lite tips på resultat, 3-2 tippar expert Olausson som jag med nöd och näppe fick tag på på jobbet, själv tippar 1-3 till Liatorp...


MAN UR HUSE, VI SYNS PÅ VALLEN KL 19:00!!!!!!!!!!!!!!!!



/Scarpino

Av Elias Rydén - 16 maj 2012 15:45

Dagens matchenslirare sponsor är Trestensdals Skogsenergi AB



En dag i lastbilen med Pelle-Pelle...


Vi sitter här nu högt uppe i lastbilen inne på Lillsjöns industriområde i Älmhult.

Tjena Pelle-Pelle, hur är det?

-Jo det är bra!


Jag tänkte vi skulle ta intervjun på svenska idag ist för på engelska, är det ok?

-Jag tror det blir bättre!


Känner du dig som en kung högt här uppe bakom ratten?

-King of the road!


Och där kom engelskan fram igen, ska vi ta det på det eller!?

-Nej, bara på firmafesterna jag kör med det, då kan man ju lika gärna prata engelska, ingen förstår ändå vad man säger...


Hur länge har du drivit detta företaget?

-Vad är det för år?


2012

-Ja då är det 4 år, eller 4,5 tom.


Hur går det?

Det går bra men denna vintern har varit lite tung, det är väldigt säsongsbetonat och vi är beroende av kyla då vi flisar och kör flis till värmeverken.


Hur många anställda och hur många maskinerhar ni ?

-10-11 stycken och en utomordentligt duktig praktikant som i grund och botten är stjärnjournalist.

 4 flisare, 3 skotare, 2 dumpers och en lastväxlare(containerlastbil)

sen har vi även en heldel underleverantörer med egna maskiner och anställda som kör åt oss!


Vilka är det som driver företaget?

-Jag och Putte!


Putte, vad är det för filur?

-Ja det kan man undra....


Intervjupaus vid seven up butiken i Traryd, jag vill passa på att tacka för butikens internet så jag kunde vinna lite på tradera, tack!



Pelle-Pelle har nu hållt ett långt föredrag om "planerade lastbils-rutter"

och det verkar ta mig fan vara mer komplicerat än fruntimmer...


Två frågor till!

Stämmer det att dina 2 äldsta söner jobbar åt dig här?

-Hahaha, ja det stämmer, dom är här iaf, och dom får lön.


Vad tror du om matchen på onsdag, hur mycket blir det?

-2-1 till Ryd!



Tusen tack!



Putte och Pelle-Pelle! (The Godfathers även kallade)


  



/Scarpino



Av Elias Rydén - 15 maj 2012 07:50

...Är såklart tisdags låten!


1.15 in...


http://www.youtube.com/watch?v=X8oTtSTRdSw




Av Elias Rydén - 14 maj 2012 23:43

Ja, jag är nog inte ensam om att inte kunna somna ikväll för att man sitter och irriterar sig på den onödiga och orättvisa förlusten mot Senegal för 10 år sedan!

FYFAAN!


Men det är lite svårt att göra det ogjort just nu därför får man plocka fram lite guldkorn i tillvaron!

Kombinationen mellan en sportbild och en av världens bästa låtar får en iaf på lite bättre humör, håll till godo läsare...


http://www.youtube.com/watch?v=USh-6hYJ8YM&feature=share







/Scarpino  

Av Elias Rydén - 14 maj 2012 21:25

Stort grattis till våran viktigaste spelare och lagkapten Peter Soll1 Lindström som fyller hela 26 insläppta år idag!


Han leve...

SOOOOLLET

SOOOOLLET

SOOOOLLET!

Av Elias Rydén - 12 maj 2012 11:27

Efter att ha suttit stilla i ca 2 timmar och bloggat och mailat lite arbetsintrevjuer så reste jag mig från datastolen och jävlar vilken träningsvärk som smygit sig på!

Det var nog upphoppen, får jag lite barnvakt idag så kör jag nog ett spytestpass till för jag märkte igår att jag har en hel del att jobba med...



/Scarpino

Av Elias Rydén - 12 maj 2012 08:56

Som ni flesta vet skulle jag vid 10 poäng på dom 4 första matcherna göra spytestet på bättre tid än coach Jürgen, nu blev det tyvärr bara 7 så det är bara att bryta ihop och komma igen, och då förhoppningsvis ännu starkare!


Eftersom jag både vinner och förlorar tillsammans med grabbarna så är det bara att sätta upp nya målsättningar, självklart ska vi gå för seger varje match men man måste även kunna ta nederlag för att kunna bli vinnare, det är oftast dom som tar förlusterna bäst som kommer längst!

Mitt nya krav är 9 poäng på dom nästkommande 3 matcherna, bloggen kommer ALLTID att begära vinst men dock räcker det med 7 för att jag ska göra spytestet och ge mig fan på att jag ska ha en topp 10 tid av resterande killar i laget... 


Därför begav jag mig ner till vallen dagen efter Hallaryds förlusten taggad som satan med 1,5 liter vatten, en tumstock, en dosa snus, 5 SLOTS guld och mina gamla nikeskor!

Tråkiga vanliga koner gör ju en inte speciellt taggad men det gör ju som sagt öl, så jag mätte ut 3,5+meter mellan alla ölen, knöt mina nike och började värma upp.

Efter 7-8 mer eller mindre lätta steg började åldern ta ut sin rätt, jag fick avbryta uppvärmningen och lägga om taktiken med att spara på energin till testet ist...

The Vaktmaister kom bort och höll i tidtagningen.

3,2,1 och så var det igång, första rundan gick helt ok men vid varje vändning så fick man ta det lite lugnt då man trodde att man skulle gå i sönder.

Efter första stoppet med armhävningar så var det upp och börja springa igen och DÅ kände man mjölksyran, det var sjukt, benen lydde inte och jag sprang som en nyfödd antilop...

Styrkemomenten gick som väntat bra men löpningen var ju horribelt jobbig, ju mer jag jag sprang ju mer fasade jag för hur i helvete benen skulle vara efter upphoppen.

Det var som väntat brutalt och när jag kom i mål var jag mer död än levande.

Jag gjorde alla styrkemomenten på ett riktigt korrekt sätt och observera att var gick ner riktigt djupt i upphoppen!

Förutom att inte benen löd var nog det svåraste att det var så lätt och tappa fokus vid vändningarna då man ibland stannade upp och kollade på ölen och tänkte ta en dricka paus.

Dock hade man mycket bra motivation till vändningarna så det gick jämt ut...

Efter ca en halvtimme kunde jag precis komma upp på benen igen, då stod The Vaktmaister redo med kameran...





Nu undrar säkert dom flesta vilken tid jag fick och det kommer ni få veta efter MINST 25 stycken har gissat här i kommetarfältet eller på annat sätt, ni får bara en gissning/person så underteckna med erat fulla namn då den som kommer närmst även vinner ett pris!

För er som inte vet hur testet går till så kommer receptet här:

Som ni ser på bilden så springer man idioten 5 gånger och det är drygt 3,5 meter mellan konerna(ölen), och varje gång man kommer tillbaka så gör man först, 15 armhävningar, andra gången 15 situps, 3e ryggböj och 4e upphopp...


Kom igen nu alla och ös in kommentarer och gissa...!!!!!!



/Scarpino

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vem är säsongens mest värdefullaste och kompletta spelare spelare?
 Peter "sollet" Lindström
 Niklas Karlsson
 Linus Svensson
 Viktor Johansson
 Elias Svensson
 Torbjörn "Tobbe-talanglös" Strand
 Markus Eriksson
 Aaron Skugge
 Toni Ringberg
 Fredrik Johansson
 David Björck
 Felix Karlsson
 Zacharias Andersson
 Kushtrim Berbatovic
 David Svensson
 Lukas Svensson
 Arber Bahtijari
 Hotep Gunnarsson

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards