Alla inlägg under april 2012

Av Elias Rydén - 30 april 2012 23:17

Vad passar bättre såhär på Valborgmässoafton än att skriva ett litet blogginlägg...!?


Har tänkt på en sak nu ett litet tag, vad Ryd-folkets humor och smak har ändrats dom senaste 10-20 åren!

Vad grundar jag då detta på? Jo, jag har fått ganska mycket positiv feedback av mina läsare av bloggen och som ni alla vet som känner mig har jag alltid varit full av skit och stor i käften, vad lång tid det tog för alla er att ändra er och förstå att jag hela tiden har varit riktigt rolig...!

Bättre sent än aldrig...


Imorgon kväll kommer förhoppningsvis en liten intervju med Dan att ploppa upp här och kanske lite annat...


Bjuder här på en liten bild från i eftermiddags, här känner dom sig som hemma...

 



4 poäng på två matcher, klarar ni det...?


#självironi

#sillysaeson



/Scarpino

Av Elias Rydén - 29 april 2012 23:11

Tar ett litet kvällsinlägg!

Tänkte börja med ett löfte jag har avgett, att göra spyövningen om A-laget tar 10 poäng i sina 4 första matcher.

Nu är det upp till er, jag ska inte bara genomföra det, utan även slå coach Jürgen i testet!

Men målet är att ta en topp 10 placering...

Lovade även Ola att göra det om han gjorde det, men då har jag inga krav på tid;)


B-laget ska vist ha spelat 3-3 idag, om det är bra vet jag inte, har dålig koll!

Erik ska iaf gjort 2 mål och Lukas 1.

Eller "utvecklingslaget" kanske det heter!?


Just nu leder vi serien, med 1 plusmål före Vederslöv/Dänn.IF, som vi även möter hemma på fredag.

Imponerande nog har vi som enda lag inte släppt in något mål bakåt, visst bara på 2 matcher men ändå!

Kan vi hålla det serien ut så tror jag vi har en chans till en ganska bra placering.


Patrics småpojkar i TFFFFFF ångar på även dom med 2 raka segrar och är serieledare, dock har dom släppt in hela 1 mål vilket är ganska pinsamt i mina ögon!


Nu får vi hålla tummarna att jag träffar på Dan Elfström någon gång under nästa vecka så jag kan ta en liten intervju...



/Scarpino



Av Elias Rydén - 28 april 2012 14:03

Som jag skrev skulle jag återkomma med lite detaljer om gårdagen om saker jag inte fick med i mitt tidigare inlägg.

Först vill jag skriva en rad om deras horibla biljettpris på 40kr, nu blir det inga mer bortamatcher för mig på ett tag och jag inte fixar mer sponsorer till bloggen!

Men när man tänker efter lite så var det ju lätt värt pengarna, det var ju en riktigt underhållande match.

Tror att Kalle Rosholm (Delarys soll) gör sig till lite bara för att publiken ska få se en massa mål och vara nöjda med det höga priset, min manliga intution säger att han får ca 25% av intäkterna för detta, för så dålig kan man väl inte vara...!!???

Ska även höja några andra av killarna förutom sollet som stack ut lite extra!

Först ut är David Björck, den minsta killen verkar även vara den som går in tuffast i närkamperna, GOTT, fortsätt så!

Han kom inflygande i en närkamp med ett kamakazihopp ena gången, roligt att se=)

Även den svåra och fina slängnicken av Henke Larsson klass gör att han bör nämnas!

Andra man är våran STORA GUD, Aaron Skugge, vilken spelare, vilken kille och vilken pondus!

Kung på plan... behöver inte skriva något mer!

Herr Eriksson gör en mycket bra match med, men gör han någonsin en dålig match!? tror inte det...

Fan va ettrig han är, mardröm för motståndarna att ha mot sig!

Sist ut är Tobbe-T som gör sin livs bästa match, han var nära matchens lirare priset;)


/Scarpino

Av Elias Rydén - 28 april 2012 13:12

Igår var det match igen, denna gång var det Delary/Pjätteryds tur att bli förnedrade på hemmaplan, mycket fin plan med faktiskt!

Grabbarna påväg ut till match!

 

Ryds "gameplan" var att gå ut i ett högt tempo i början vilket inte gick så bra, det gjorde även hemmalaget som hade lite mer än oss till att börja med.

Efter ca en kvart gör Peter sollet Lindström (matchens lirare) en fantastisk sak, han släpper ett skott på ett extremt kyligt sätt som fick oss ca 1250 Rydare i publiken att få hjärtat i halsgropen, förutom jag, jag visste sollet hade koll, och det hade han, innerstolpe ut!

Lite senare får vi en dubbelchans på en bra frispark av Toni där Aaron först nickar i ribban och sen en nick till som Delarys soll styr ut till en resultatlös hörna.

Anfallet efter nickar Aaron in 1-0 och efter en liten stund så klappar vi fans fram grabbarna vid en hörna som Aaron återigen nickar in ett mål på, domaren får överlägga lite först med linjedomaren innan han stoppar in pipan på ett sensuellt sätt i munen, samtidigt han blinkar mot Delarys tränare och blåser och pekar mot mittpunkten!

I slutet av första hade vi ett bra skott i ribban och Björck en helt otroligt fin slängnick som målvakten räddade.


Ett besviket soll påväg ut att skämmas!




I börgan på andra får vi en kontring efter en dubbelhörna av Delary där Linus är mycket nära att springa in 3an men dom rensar på mållinjen.

Strax efter gör Toni 3-0 och jag hinner inte twittra klart innan Linus gör 4an och matchen är avgjord...

Efter ett tag är Toni nära att göra 5-0 och vi spelar tyvärr lite som am matchen var slut och låter Delary trycka på onödigt mycket men vårat stabila försvars spel håller i sig!

PANG, så gör 16 åriga Björck 5-0 och matchen är defenitivt avgjord!

En stund efter målet får Toni ett kanonläge att göra 6an man han lyckas att lägga den 20 meter utanför och ca 50 meter över!!!!!!!!

I slutet får Delary en straff men eftersom sollet lovat att hålla nollan så räddar han den dåliga markskottet med sina storkaben, tror även att den lilla straffläggaren var rädd att lägga den för högt då någon hetsade han från läktaren att han skulle skjuta för högt!

PIPELLIPIPIP! Nu är matchen slut, 5-0, gottmos!


Tack vare den extremt kyliga släppningen av skotten i början, ett stort antal bra och fina räddningar, bla en straff och att han på förhand lovar att hålla nollan som han även gör så går matchens lirare pris utan tvekan till Peter sollet Lindström och gåvan skänkt av Closidoran så får han här motta en hel uppsättning bestick från Gustav Wasa!

Grattis sollet önskar Closet!

 



Kommer kanske ett inlägg till snart där jag ska plocka ut lite bra saker samt spelare från matchen som stack ut lite extra...


/Scarpino

Av Elias Rydén - 27 april 2012 17:03

Nu börjar det bli lite nervöst, endast två timmar till matchstart!

Om några minuter ska jag ner till Oasen och inta föda.

Sen kommer Uno och hämtar upp mig...

Då jag inte tål starksprit så blir det endast limonad idag!

Mitt tips: förlust med 2-0, motivering, dom gör två mål och vi inga!

Olaussons tips: 3-1 till Ryd, motivering, Delary/Pjätteryd har en stukad strupp!

Och GLÖM INTE att ni kan sölja mig på twitter ikväll, ska försöka uppdatera lite mer då det är borta match...

Puss hej!


 



/Scarpino

Av Elias Rydén - 27 april 2012 14:27

Till dagens bortamatch mot Delary/Pjätteryd så är det Lars-Erik "closet" Engsröms företag köplundens antik & loppis som sponsrar matchens lirare!


Intervjun blev inte riktigt som jag tänkt mig och inte så lång, så vi tar den här ordagrant!


Tjena Closet, hur är det?

-Jo det är bra, hur är det själv!?


Jotack, bara fint!

Jag tänkte att du skulle vara med som sponsor till min RSK-blogg med ett pris till matchens lirare, går det bra?

-Va ska du ha då?


Jag vet inte, nån liten gåva från din butik bara så gör jag lite reklam om dig på bloggen!

-Ja bara gå in och plocka, det är öppet!


Tack ska du ha, jag skulle även vilja ha en liten intervju?

-Jag ger inga jävla intervjuer, då ska jag ha 20.000kr, vad skulle det vara om då?


Lite om din verksamhet och så?

-Jag driver ingen jävla verksamhet! ALLT här är svart, skriv det!


Haha, ok!

Men jag skulle vilja veta om din idrottsliga karriär!?

-Den var lång! skriv det, den var LÅNG!!!


Sen gick han...


Vi tackar Closet så mycket för sin genirösitet och "intervjun"

Eftersom bloggen på ren princip alltid ska lägga upp en bild på sponsorn och denne vägrade så får ni kolla på denna och fantisera själva..

 

 

Köplundens Antik & Loppis

Plats: Storgatan, 360 10 RYD. Tingsryds kommun, Kronoberg. 
Kontaktperson: Lars-Erik Engström
Telefon:             0705 - 41 51 41      


Här var lite info om ni vill fynda både antika och billiga möbler mm!



/Scarpino

Av Elias Rydén - 27 april 2012 13:24

Dagens tips!


Ät kaviarmacka samtidigt du kollar på redtube, du kan inte ana hur verklighetstroget det blir!

Det känns som om du vore där!


Snart kommer även sponsorn till matchens lirare, antikt eller fisk!?



/Scarpino

Av Elias Rydén - 27 april 2012 01:58

Om ca 15 timmar blåser en svart/vit klädd man igång matchen som nästan hela svergie snackar om, ja, just den matchen mellan Delary/Pjätteryd och Ryds SK!

Hur ser det då ut för lagen innan denna match?

Jo vi verkar ha en hel del småskador och småkrassliga spelare, hur många av dom som kan ställa upp imorgon är ännu oklart!

Delary/Pjätteryd har det nog nästan värre, förutom dom skador dom hade innan seriepremiären(läs inför match med Islam Abazi) så hade någon dragit på sig ytterligare en skada under match eller på träning, även hade dom fått 2 röda kort, vilket ett av lagets vigtigaste spelare hade fått vilket betyder att dom inte spelar i matchen mot oss!

Att detta skulle vara till våran fördel låter jag vara osagt då detta ibland kan stärka ett lag, dom som vill spela i start elvan men inte har plats har chans att visa upp sig och gör dom det med rätt inställning kan det bli riktigt bra ibland.

Det gäller att vi går in med en riktigt jävla ödmjuk inställning och krigar för varandra så gott vi kan och klarar vi det så tror jag att vi klarar oss undan en tvåsiffrig förlust...


Jag tror på er grabbar!


/Elias Rydén

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vem är säsongens mest värdefullaste och kompletta spelare spelare?
 Peter "sollet" Lindström
 Niklas Karlsson
 Linus Svensson
 Viktor Johansson
 Elias Svensson
 Torbjörn "Tobbe-talanglös" Strand
 Markus Eriksson
 Aaron Skugge
 Toni Ringberg
 Fredrik Johansson
 David Björck
 Felix Karlsson
 Zacharias Andersson
 Kushtrim Berbatovic
 David Svensson
 Lukas Svensson
 Arber Bahtijari
 Hotep Gunnarsson

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards